هل ترسل زينة رسالة مبطنة لأحمد عز؟

أحمد عز وزينة

نشرت الفنانة زينة صورة لها من مسلسلها “الوسواس” على حسابها الشخصي على انستقرام، مع كتابة تعليق تتحدث فيه عن شخصية موجودة ضمن أحداث المسلسل تدعى “الشيخ حسانين”.

زينة كتبت نبذة عن شخصية “الشيخ حسانين” الموجودة ضمن سياق أحداث مسلسل “الوسواس” وكيف أن هذا الرجل يخدع كل من حوله مستخدماً عبارات من الدين ليتم ايهامه بأنه شخص برئ.

وعلى الرغم من أن زينة لم تكتبت من الشخص المقصود من رسالتها، إلا ان بعض متابعيها على انستقرام استنتجوا أن هذه رسالة غير مباشرة تكتبها زينة للفنان أحمد عز!

وكتبت زينة في تعليقها على الصورة قائلة: “الشيخ “حسانين” اللي في مسلسل “الوسواس” من أخطر النماذج على المجتمع يستخدم الدين ساتر لقذرته وحقارته وكذبه وانعدام رجولتهدخل علي “صباح” بالدِّين والصلاة والحلال والحرام … علشان يداري الشيطان اللي جواه.

وكل ما يوجه رسالة لعيلته وأهله يبدأ يا أما بآية قرآنية أو بحديث شريف هو انت ايه يا عّم الحج ماتتكلميش كلام عادي كده زينا كله دين دين ههههه. مع ان عندك مشاهد مالهاش دعوه بالدِّين ولا حتى الأخلاق ولا الأصول ولا الحقيقه بقي ههههههه دي كارثه تانيه كذب وقسم بالذات الإلهية كدب في كدب و …و…. الخ.

بس نفسي تتكلم الكلام الطبيعي يا مولانا بتاع صباح الفل وكده وكفايه ولا ضرر ولا ضرار، ((ومن اموالكم وأولادكم عدو لكم فاحذروهم)))…(شايفه يا صباح ربنا قال فاحذروهم يا صباح مش هابقى نجم يا صباح)فاكر يا ربنا قال نحذر من ولادنا.. وتبطل تفسر الدين علي مزاجك المريض.

إحنا مش من حقنا نحاسب حد ولا نقول ده صح وده غلط بس أنت زودتها اوي ..لدرجة أني خايفه تعمل فتنه في الدين ويعملولك مقام والنَّاس تزوره طبعا الناس الهبله …ويكتبوا عليه ..مقام.. ((اقسم بالله)) كان شيخ ويعرف ربنا هههههههههه كفايه يا شيخ حسانين”.

Related Posts

LEAVE A COMMENT