تركيا تجري انتخابات برلمانية مبكرة واستطلاع تظهر تقدم “العدالة والتنمية”

Turkish women attend a rally to support Turkish Prime Minister during a mass campaign rally of ruling Justice and Development Party (AKP) at Yenikapi in Antalya on October 27, 2015, ahead of the country's general elections on November 1. A week ahead of Turkey's second election in five months, President Recep Tayyip Erdogan's party is working overtime to try to reclaim its parliamentary majority, in a climate of tension fuelled by the Ankara attacks and the reignited Kurdish conflict.  AFP PHOTO / BULENT KILIC        (Photo credit should read BULENT KILIC/AFP/Getty Images)

يتوجه الناخبون إلى صناديق الاقتراع في تركيا، وسط تدهور أمني ومخاوف اقتصادية في انتخابات برلمانية مبكرة قد تؤثر بعمق على مسار البلاد والرئيس رجب طيب أردوغان.

وهذه ثاني انتخابات برلمانية تشهدها تركيا خلال خمس أشهر بعد أن أخفق حزب العدالة والتنمية، الذي أسسه أردوغان، في الاحتفاظ بأغلبيته كحزب واحد في حزيران يونيو الماضي.

واظهر استطلاع للرئي نشر مؤخرا، ارتفاع معدل التأييد لحزب العدالة والتنمية وأنه قد يحصل على نسبة تفوق السبعة واربعين بالمئة، وهي نسبة كافية بشكل مريح لضمان الحصول على أكثر من نصف مقاعد البرلمان المؤلف من خمسمئة وخميسن عضوا.

Related Posts

LEAVE A COMMENT